Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Ζυγαριές λιπομέτρησης και αδυνάτισμα

Πόσες φορές ξεκίνησες αλήθεια μία δίαιτα και όταν, παρά τους αξιέπαινους κόπους σου, δεν είδες το δείκτη της ζυγαριάς να κατεβαίνει, είπες στον εαυτό σου μία από τις εξής δικαιολογίες:
- Έβαλα μυική μάζα από την πολύ γυμναστική, κι επειδή οι μυς έχουν περισσότερο βάρος από το λίπος, δεν έχασα κιλά, αλλά έχασα πόντους / έσφιξα
- Περιμένω περίοδο και έχω φουσκώσει
- Έφαγα πολλά αλμυρά τις τελευταίες μέρες και έκανα παρακράτηση υγρών
- Η ζυγαριά είναι ανακριβής / παίζει 1 κιλό πάνω κάτω
- Συμπλήρωσε όποια άλλη δικαιολογία θέλεις
Έτσι λοιπόν, πείστηκες ότι μία που φταίει η ζυγαριά και όχι η δίαιτα, είναι καιρός να αγοράσεις μία ακριβή ζυγαριά λιπομέτρησης, η οποία θα σου δείχνει αν παρόλο που δεν έχασες γραμμάριο, έχεις χάσει τουλάχιστον λίπος.

Οι ζυγαριές λιπομέτρησης υποτίθεται ότι λειτουργούν, όπως το καταλαβαίνω εγώ ως καταναλώτριά τους και όχι ως ο τεχνικός που τις έφτιαξε, ως εξής: Ανεβαίνεις ξυπόλυτη πάνω και η ζυγαριά σου στέλνει πολύ λίγο ρεύμα στις πατούσες, τόσο λίγο που δεν το καταλαβαίνεις καν. Το ρεύμα περνάει στο σώμα σου και όπου βρίσκει λίπος φρακάρει ή κάτι τέτοιο, ενώ όπου βρίσκει νερό συνεχίζει. Περίπου έτσι. Κι επειδή έχεις βάλει στη ζυγαριά την ηλικία και το ύψος σου, χρησιμοποιεί και αυτή την ιστορία με το ρεύμα και σου βγάζει ένα μέσο ποσοστό λίπους κατά προσέγγιση.

Φίλες μου χρησιμοποιώ ζυγαριές λιπομέτρησης πάνω από 10 χρόνια. Γιατί; Είναι ακριβείς. Δεν έχεις μία ηλίθια βελόνα να κουνιέται πέρα δώθε και να μην ξέρεις αν έχασες ή αν έβαλες μισό κιλό. Για εμάς τις γυναίκες έχει διαφορά αν είμαστε 62,3 ή 62,7 κιλά, ειδικά όταν έχουμε περάσει την προηγούμενη βδομάδα τρώγοντας στεγνό φιλέτο κοτόπουλο και κονσέρβες ρίο μάρε χωρίς λάδι. Αλλά το ίδιο ακριβείς και όχι τόσο ακριβές είναι και οι απλές ηλεκτρονικές ζυγαριές. Τώρα, όσον αφορά τη λιπομέτρηση, καταρχάς πρέπει να ζυγίζεσαι την ίδια ώρα κάθε μέρα, καλύτερα το πρωί αφού πας τουαλέτα, αλλά αυτό το ήξερες σίγουρα ήδη. Έτσι λοιπόν το έκανα και εγώ για χρόνια, και παρατήρησα πως η ένδειξη λίπους άλλαζε αναλογικά με τα κιλά μου. Στα 62 κιλά έδειχνε γύρω στο 29%, στα 65 κιλά γύρω στο 31% και πάει λέγοντας. Δεν έτυχε ποτέ δηλαδή να δω καμιά φοβερή διαφορά στο ποσοστό λίπους, ενώ ήμουν στα ίδια κιλά, για να πω αν έβαλα μυς ή όχι, ή αν έκανα παρακράτηση υγρών.

Εγώ πήρα τη ζυγαριά λιπομέτρησης για να δω αν τυχαίνει να χάνω λίπος χωρίς να χάνω κιλά και η απάντηση είναι, μετά από χρόνια παρατήρηση, ΟΧΙ!!! Οι ελπίδες μου να έχω σφίξει ή λεπτύνει ενώ είμαι στα ίδια κιλά, ναυάγησαν. Οπότε μου αρκεί ειλικρινά η ένδειξη των κιλών – είναι από μόνη της τόσο καταθλιπτική που δεν χρειάζομαι κάτι ακόμα να επιβεβαιώσω ότι έχω μερικά κιλάκια παραπάνω. Πάντως αξίζει να αναφέρω εκείνη τη φορά που ανέβασα μία πάρα πολύ γυμνασμένη φίλη μου πάνω στη ζυγαριά. Η φίλη είναι στο ίδιο ύψος και ηλικία με μένα, αλλά ζυγίζει 7 με 8 κιλά λιγότερο και είναι πολύ σπορ τύπος. Η ζυγαριά μου την έδειξε με 11% λίπος, δηλαδή λιγότερο από το κανονικό, ενώ εκείνη την περίοδο εμένα με έδειχνε με 28%. Άρα συμπεραίνω ότι όντως μετράει λίπος και δεν βγάζει την τιμή μόνο από τα δεδομένα που περνάς, αλλά αν νομίζεις πως θα σου δώσει τη χαρά ότι χάνεις πράγματι λίπος ενώ δεν χάνεις και τόσα κιλά, γελάστηκες.

Για μένα ο καλύτερος τρόπος λιπομέτρησης είναι η ταπεινή μεζούρα. Δώσε 1 Ευρώ να πάρεις μία μεζούρα, αντί για 80 Ευρώ που έχει μία καλή ζυγαριά λιπομέτρησης, βάζε την γύρω από την κοιλιά σου κάθε πρωί και κλείνε την κάτω από τον αφαλό. Προσοχή, μην κλέβεις! Δε ρουφάμε την κοιλιά. Την αφήνουμε ελεύθερη! Αυτό είναι και η καλύτερη ένδειξη αν αξίζουν οι κοιλιακοί στο γυμναστήριο ή τα κορν φλέηκς που διαφημίζει η Πετρουλάκη, που θέλει να μας πει ότι θα κάνεις κι εσύ την ίδια επίπεδη κοιλιά μ' αυτήν αν τα φας. Το αργότερο όταν καταφέρεις να κλείσεις το αγαπημένο σου τζην στο όρθιο και όχι ξαπλωμένη στο κρεβάτι ρουφώντας την κοιλιά σου, θα καταλάβεις ότι έχασες λίπος. Καλή επιτυχία!

1 σχόλιο: